Роз'яснення стосовно відсутності моніторингу транспорту Луцька

Що сталось?

З початком зими повністю перестав працювати моніторинг транспорту Луцька. Навіть ті нещасні пів сотні маршруток (саме такою була останнім часом їх загальна кількість, що хоча б на кілька хвилин з'являлись у моніторингу упродовж дня) – й вони зникли з мапи. Сталося це через те, що сервіс "М@к", який був єдиним джерелом даних місцезнаходження транспорту, з 1 грудня перестав бути оператором моніторингу громадського транспорту Луцька. Ці повноваження з 11 листопада закріплені за компанією Citycard, яка, як вам має бути відомо, впроваджує автоматизовану систему обліку оплати проїзду (АСООП, або по-народному – електронний квиток) у нашому місті. Однак ця компанія, на жаль, за 3 тижні роботи так і не спромоглася виконати взяті на себе зобов'язання та запустити моніторинг громадського транспорту.

 

Хто винен?

У середині липня цього року між міською радою Луцька та переможцем конкурсу на впровадження АСООП було підписано угоду, згідно якої переможець конкурсу, турецька компанія KENT KART EGE ELEKTRONIK SANAYI VE TICARET ANONIM ŞIRKETI, взяв на себе зобов'язання з впровадження АСООП та моніторингу громадського транспорту (тролейбус, автобус) протягом 4 місяців з моменту підписання Договору. Стислі терміни викликали здивування у експертів, але сторони угоди запевнили, що вже 11 листопада лучани будуть оплачувати проїзд у громадському транспорті Луцька виключно безготівковим способом і як бонус отримають можливість відстежувати місцезнаходження всього наявного громадського транспорту.

Однак, як і передбачалось, вчасно з горем навпіл вдалось запустити лише оплату спеціалізованими картками у тролейбусах та кількох маршрутках (з загальної декларованої кількості у 2 сотні одиниць). Мала кількість транспорту була викликана демаршем приватних перевізників та їх відмовою встановлювати обладнання. Через це перехід на повністю безготівкову форму оплати проїзду довелося в авральному порядку перенести на місяць. Здавалося б – ось він, винуватець? І так, і ні. Згодом все ж таки з перевізниками, що обслуговують більшість автобусних маршрутів, вдалося домовитись, й на їх транспорт потихеньку почали встановлювати обладнання електронного квитка (хоча в переважній більшості випадків воно вимкнене і оплатити ним змоги немає). А відслідковування транспорту через це обладнання можна було запустити хоча б на тому рухомому складі, де воно вже було встановлено. Можна було б – аби ж лише все було для цього готове. Надзвичайно стислі терміни призвели до того, що з моменту запуску АСООП уже понад три тижні немає ні обіцяного моніторингу від Citycard, ні додатків, через які можна оплачувати проїзд, ні можливості сплатити звичайною банківською карткою. Щоразу лунають обіцянки що вже ось-ось, буквально в кінці тижня все буде – але минув один тиждень, другий, третій, добігає до кінця четвертий – а віз і нині там же, де й був раніше. І якщо до 1 грудня ще якось можна було терпіти, бо деякий транспорт ще можна було відстежити й не чекати його на холоді на зупинці, то з початком зими моніторинг взагалі скляк і вибору більше немає.

Для порівняння – запуск аналогічної системи у м. Вінниця проводиться ще з весни, валідатори були встановлені влітку і 3 місяці (!!!) проводилось тестування їх роботи. І лише 2 грудня відбувся офіційний запуск в експлуатацію на частині транспорту (трамваї), решту обіцяють дотестувати і завершити за 2 місяці.

Хто винен у такому поспіху у Луцьку – висновки ви можете зробити й самі. Але факт залишається фактом – репутацію він підмочив як місцевій владі, так і новоствореній компанії, якій не один рік працювати у місті.

 

Що ж робити?

Що можуть зробити лучани у випадку, коли моніторинг транспорту не працює? Можна зайняти позу "ждуна", мерзнути на зупинці й чекати, поки все з'явиться само по собі. А можна взяти в руки телефон і почати ненав'язливо вимагати від винуватців виконання взятих на себе зобов'язань. Запитайте у Citycard, чому лучани повинні мерзнути на зупинках в очікуванні свого транспорту, замість того, щоб вийти на холод безпосередньо перед його прибуттям. Зробити це дуже просто:
телефон: +38 (0332) 74-11-00
електронка: info@citycard.net
соцмережі: FacebookLinkedinInstagram

Додатково можна зателефонувати й в управління транспорту, і висловити їм своє обурення  +38 (0332) 777-986 або +38 (0332) 72-03-53

Також не забудьте залишити скаргу на гарячу лінію міської ради  +38 (0332) 777-880

І пам'ятайте – ніхто не обмежує вас у кількості звернень ;)

#CitycardДеТранспорт